google-site-verification=XoQFkgtpf_zW_T1OTs_rvJaUlIyNe9zuoT2h52I8Q7s n effectieve manier is om de impact van - Friends Of Dentistry Forums

Announcement

Collapse
No announcement yet.

n effectieve manier is om de impact van

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• n effectieve manier is om de impact van

Een nieuw onderzoek werd zojuist gepubliceerd in het European Journal of Applied Physiology, waarin werd aangetoond dat de aanname van een middenvoetaanval een effectieve manier is om de impact van het laden Adidas ZX 750 Mens tijdens het hardlopen te verminderen. De studie werd uitgevoerd door een groep uit Frankrijk en Canada (inclusief mijn vriend Blaise Dubois) en heeft als titel "Impactreductie tijdens hardlopen: effici?ntie van eenvoudige acute interventies bij recreatieve hardlopers." Impactbelasting is in essentie de snelheid waarmee Nike Air Max 90 Damskie grondimpact wordt toegepast naar de voet en het been bij het eerste grondcontact tijdens het hardlopen (voor meer diepgaande bespreking hiervan, lees mijn artikel "Feiten over voetstaking" in Running Times), en het is interessant omdat eerder onderzoek heeft gesuggereerd dat hoge laadsnelheden mogelijk vergroot het risico op stressfracturen. Wat interessant is aan deze studie, is dat ze gekeken hebben naar de vergelijkende effectiviteit van verschillende methoden om de impactlading te verminderen: 1) een middenvoetstaking, 2) een stijgende pas met 10%, en 3) het dragen van platte raceschoenen. negen gewoonlijk hielden opvallende hardlopers en lieten ze proeven uitvoeren op een ge?nstrumenteerde loopband in beide normale loopschoenen met hun normale cadans met hun normale voetstappen, en vergeleken dan impactresultaten met die Nike Air Max TN Donne verkregen onder elk van de drie hierboven genoemde omstandigheden, of wanneer alle drie waren tegelijkertijd gecombineerd. De resultaten gaven aan dat het toepassen van een middenvoetaanval of een combinatie van alle drie de experimentele modificaties samen resulteerde in de volledige afwezigheid van een impactpiek en een aanzienlijk verminderde impactbelastingssnelheid (met ongeveer 50%). Toename van de cadans met 10% of het afzonderlijk overschakelen naar raceflats veranderde de impactvariabelen niet significant. Ze vonden ook dat de pre-contact spieractiviteit in de gastrocnemius (kalf) hoger was en de activiteit in de tibialis anterior lager was in de middenvoetaanval en gecombineerde behandelingen. Op basis van deze resultaten concluderen de auteurs het volgende: "Onze resultaten tonen aan dat de meest effici?nte oplossing Nike Air Max 270 Femme voor het acuut reduceren van LR is om te werken met een MFS-patroon ... De verminderde LR waargenomen in gebruikelijke voorvoetstrikers of als gevolg van een verschuiving van een achtervoetaanslag naar het MFS-patroon in gebruikelijke achtervoetstakers, zoals waargenomen in de huidige studie, kan zijn geassocieerd met een lager risico op loopgerelateerde letsels, en in het bijzonder tibiale stressfracturen (Daoud et al. 2012). Het kan echter ook collaterale schadelijke effecten veroorzaken, zoals metatarsale stress-verwondingen, scheenbeenspalken en spier- en peesverwondingen indien niet zorgvuldig en progressief uitgevoerd (Lohman et al. 2011). Nader onderzoek zou moeten uitwijzen of de overgang naar een consistent MFS-patroon op de lange termijn mogelijk is en niet gepaard gaat met andere risico's van verwondingen zoals Achilles Nike Air Max 2017 Mujer tendinopathie. "Een aantal punten rechtvaardigen vermelding van de resultaten. Ten eerste wijzen de auteurs erop dat de racevloer die ze voor alle onderwerpen gebruikten, lichter en minder gestructureerd was dan de trainingsschoen die werd gebruikt voor de "normale" omstandigheden, maar deze had eigenlijk een 2 mm grotere Nike Court Lite Damskie hielvoorpootdaling dan de trainingsschoen. Als zodanig was het niet "platter" en dus misschien niet representatief voor hoe een raceflat met een lagere hellingshoek de betreffende variabelen zou kunnen be?nvloeden. Ten tweede, hoewel de toenemende cadans de belastingsnelheid in deze studie niet significant verlaagde, heeft eerder onderzoek aangetoond dat een verhoogde cadans de belasting van de knie- en heupgewrichten kan verminderen. Het is belangrijk om in gedachten te houden dat laadsnelheid slechts één Adidas ZX 700 Femme variabele is om te overwegen als het gaat om blessures, en het is het meest nauw verbonden met het risico op stressfracturen. Verschillende soorten letsel kunnen dus het beste reageren op verschillende soorten interventies. Ik blijf een paar vragen achter en ik hoop dat ik Blaise Dubois langs kan laten komen om ze te www.lavolailles.fr beantwoorden in de comments.1) Ik ben nieuwsgierig, omdat ik altijd ben ik, hoeveel inter-individuele variatie er was als reactie op de verschillende behandelingen. Met andere woorden, ondervonden sommige mensen een aanzienlijk verminderde laadsnelheid via een verhoogde cadans of een verandering in schoenen?
Working...
X